onsdag 20 januari 2010

Lek ute pa en farm

Haromdagen var vi ute pa en dairy-farm dar Seans kompis Burt (Aaron) jobbar. Sean och Jenny akte runt i en truck och jag satt med Burt pa en av fyrhjulingarna. Alskar att aka fyrhjuling! Vi akte runt och upp och ner och i floden / backen och hade roligt. Sen foste vi korna en bit och da borjade det osregna! Jag var dyngsur och Jenny och Sean tyckte att det var ganska kul. Jag hade inget emot det dock eftersom jag varit smart nog att ta med mig extraklader. Efter allt detta sa skulle korna mjolkas och vi fick hjalpa till.


Mjolka kossa!

Jag mjolkade en och sen begav jag och Sean oss av for att leka lite med the truck. Vi holl pa att fastna i lera och det blev lite laskigt dar en stund. Vi akte fort, runt i cirklar. Man maste ju alska 4hjulsdrift!!! Under tiden sa fortsatte Jenny att mjolka kor och nar vi kom tillbaka sa hade hon pa sig gummistovlar och ett fint forklade och bajs pa handen. Haha. Man var lite radd att det skulle bajsa en pa huvudet :)

Vi kande oss lite smatt hungriga efter detta sa vi grillade hamburgare och korv som ats med god aptit av alla.

Efter detta hande det som var mest spannande pa hela dagen! Vi skulle skjuta lerduvor! Och jag som aldrig ens hallit i ett gevar! Forsta skottet var laskigt och det andra ocksa, ogonen blundade liksom av sig sjalva och skotten ekade over kullarna. Jag traffade ingenting men skot 9 rundor. Hade nagot ont i axeln efter det. Men det var det definitivt vart!


Farlig!


Pa sondag har vi blivit inbjudna till en gunclub. Far se om vi aker.

Hur har ni det dar hemma?! Ni far mer an garna hora av er. Jag saknar er! Puss

6 kommentarer:

  1. Ni håller på att bli för-bondade (bonde). Jag kan riktigt se Jenny i förkläde och gummistövlar mjölkandes en ko!
    Och bra att det var lerduveskytt ni höll på med och inte mord.

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Här gör du reklam på fejan om bloggen.. så jag skyndar in för att läsa (såklart) och upptäcker.... att du inte uppdaterat!! Skärpning ;)

    SvaraRadera
  3. The sexy Bondmoror haha!! gick det bra och mjölka kossor då?? förutom bajsincidenten...haha hört att det ska vara ganska svårt...

    Du e ju iaf hottie number one med vapen!! hehe tycker bara det kan bli sommar nu så ni kommer hem igen!! jag saknar er SOM FAAAAN!! PUSSPUSS
    //Pimpim

    SvaraRadera
  4. Hej babe!
    Grymt å skjuta med gevär låter som nånting för mig hehehe. Men värsta lantisarna ni har blivit me like!
    puss ylva

    SvaraRadera
  5. Hahah, även om du inte prickade något, så ser du ut som en grym brud med gevär! The image, baby! :)

    Nu är de inte långt kvar tills ni kommer hem :)
    Massa pussar Sandra

    SvaraRadera
  6. Ja, blir trevligt att se om ni är bönder när ni kommer hem eller om vi har de vanliga stadsborna :D Hehe...tiden går förfärligt snabbt...njuuut nu och vi ses snaaaart!!pussiluss

    SvaraRadera