onsdag 7 oktober 2009

Vecka 3

Forlat, forlat, forlat! Jag vet att jag ar dalig pa att uppdatera, men ni ar a andra sidan daliga pa att kommentera. Haha. Skamt a sido, chefens dator ar piss och vi sitter pa en modemuppkoppling. Inte klokt nar man tanker pa det.

Har rullar allting pa. Vi jobbar och sliter. Eller sliter och sliter.. det ar faktikst ganska lugnt. Sommarsasongen har inte riktigt kommit igang an, sa vi stadar och diskar mest. Hjalper till en hel del i koket och star i baren litegrann. Man borjar kanna igen de flesta som kommer in nu och pratar och skrattar.
Vadret ar det val lite si och sa med. Det ar kallt som tusan och det har regnat sa mycket att faltet nedanfor oss blev till en sjo. En bit harifran har det snoat riktigt mycket. Vi har inte direkt de ratta kladerna for det har klimatet, sa vi sitter ganska ofta framfor elden i alla klader vi ager

Maskeraden som vi var pa var jatterolig! Jag hade pa mig abba-klader och Doris var en alva. For ovrigt sa hade vara vanner pa sig massa roliga saker. S gick runt i en uppblasbar bat och latsades vara fiskare, N hade pa sig en gammal pase som det varit hundkex i. En annan kille hade en helt fantastisk koss-drakt pa sig. Det var helt enkelt en grym kvall.

Forra veckan tog en av vara bondevanner med oss ut pa en liten biltur. Vi akte ner till Porangahau beach och sedan till Blackhead och sedan till ytterligare en. Hundarna jagade faglar och badade och vi akte fran strand till strand. Riktigt haftigt.

I fredags akte jag och tva av grabbarna ivag till Wanganui for att hamta upp deras kompis. Landskapet ar helt fantastiskt och man kanner verkligen av alla dessa berg och dalar i oronen. Var en riktigt rolig liten roadtrip och deras van ar helt knapp.

Pa vara lediga dagar den har veckan gjorde vi inte sa mycket. Mandagen spenderas hos en av bonderna med skrapmat och typ 4 filmer. Pa tisdagen var vi sjalva hemma och insag att vi inte hade nagon mat, sa da liftade vi in till stan och vandrade runt.
Doris kopte en kortarmad fleecetroja. Jag ville ocksa ha, men de hade bara xxxl kvar. Besviken ar vad jag ar. Sedan handlade vi mat och sedan gick vi till Rosies dar vi hangde tills en av vara vanner kom och hamtade oss.

Pa lordag fyller jag ar! Vi har bjudit in alla som vi har traffat till puben, sa jag hoppas att det blir ett riktigt holabaloo. Chefen har sagt att han ev ska fixa ett band och kocken ska baka en chokladtarta till mig. Doris har stickat ett par jattefina sockor till mig, som verkligen kommer val till pass har i kylan.
Jag hoppas i alla fall pa en dunderkvall!

Det var denna veckas uppdatering.
Och det dar med bilder, jag har forsokt lagga upp, men som sagt, vi sitter pa mdemuppkoppling. Sa fort vi kommer till Hastings eller Napier sa ska vi forsoka smita in pa ett internetcafe.

Ta hand om er!

6 kommentarer:

  1. Jag är väldigt avundsjuk! :)
    Även om det är kallt. Men det är ju vinter där, så det är väl inte så konstigt! :P

    SvaraRadera
  2. Men vadå sommarsäsongen inte riktigt dragit igång än.. när gör den det?
    Om det snöar menar jag...
    Och vad kul att ni verkar ha det bra! Men hur länge stannar ni i vikkipikki?

    SvaraRadera
  3. Tjo stumpan!
    Ni verkar ha det hærligt!!
    Vilken schysst chef ni har också.. ordanr værsta festen åt dig på din fødelsedag! det e bra tycker jag.. du måste ju firas ordentligt!!

    Jag e helt sjukt uttråkad hær i Dalen.. vi har 1 gæst idag å jag sitter hær å vaktar ett tomt hotell.. blææ.

    saknar er..
    ta hand om er!

    puss puss

    SvaraRadera
  4. Hej babe!Låter som ni har saker att göra där nere och roliga grejer oxå.
    Du klagar på att vi inte kommenterar men man vill ju inte skriva för personligt här ju darling. Vill skriva så bara du ser.
    Men du har schyssta planer för din B-day hör jag..synd att inte jag kan komma hihi.
    hade varit asnice juh.
    Grattis i förskott älskling
    pussiluss ylvis

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ha det bra i byn!! Och det är bra att dom fixar festen åt dig på din dag!! =)Hoppas du får det riktigt skoj. Själv så ska jag gå på bio på lördag & käka en god middag med min älskling =).
    Ser fram emot era foton!
    Saknar dig! puss

    SvaraRadera
  6. Nu har Jenny uppdaterat! Var är din?

    SvaraRadera