måndag 15 februari 2010

Alla stjartans dag!

Hej hoppelihopp!

I lordags firade Waipawa 150 ar med en parad som borjade klockan 10 pa morgonen! 10! Varfor sa tidigt? Vi var i alla fall dar och kikade. Det var ganska trevligt. Sean korde en Cheva fran 1047 vilket var ganska coolt.
Sedan gick vi ner till Cornonation park och kikade runt lite, men stannade bara i ca 10 minuter innan vi akte hem.



For mig och Jenny var resten av dagen ganska lugn, medans Sean hangde hos grannen och sedan hos sin morbror.

Igar var det alla hjartans dag! Detta firade jag och Jenny med att promenera ner till Waipawa och ga pa fik. Jenny bjod pa en kolasyrad dricka och chokladkaka. Det var smarrigt! Sen kom det tre gamla damer och borjade prata med oss. De var jattesota! En var ursprungligen fran Scotland och en annan hade tva dottrar som hade gjort Working Holiday i England. De hade gatt i paraden alla tre dagen innan.

Nar vi kom hem sa satt vi ute i tradgarden och solade och pratade och Grant ringde och sa att jag ar den coolaste personen i varlden. Som att jag inte visste det! :)

Pa kvallskvisten drog vi ut baddsoffan och lag dar! Jag gav Jenny en huvudmassage och gjorde tva inbakade flator pa henne! Jattesott!
Till middag at vi pommes med kantarellsas! Smaskens till sista slicken ma jag saga!

Nu ar vi i Ypuk och jag forsoker kika lite pa bilar. Lite jobbigt for att jag kan ju inte sarskilt mycket om dem!
Snart ska vi ga och fika! Myspys!

Hoppas att ni hade en fin alla hjartans dag! Jag saknar er hur mycket som helst!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni hade en underbar dag, tänkte på er.
    pöss

    SvaraRadera