måndag 19 april 2010

5 dagar kvar

Nagra fa korta saker att beratta bara:

I fredags fick jag varsta rycket och borjade asbola sa vi gick hem efter forsta rasten.

I helgen var vi i Napier och Hastings. Vi handlade lite mat och at pizza fran Pizza Hut. Jag at en pizza med kyckling, spenat och fetaost. Mycket smarrigt.

Igar var det tillbaka pa jobbet igen. Jobbet bjod pa BBQ for att muta folk att komma till jobbet. La bad om ursakt for att hon skrek pa mig och sedan berattade vi for Lani att vi ska jobba varan sista dag pa fredag. Hon blev chockad. Tydligen hade ocksa ryktet gatt att jag hade bolat och folk undrade "where the blondes had gone".

Sen var det tillbaka till att jobba. Jag ar tillbaka vid klistermarkena och scanningen. Sa kommer James, som ar night shift manager, och ska prata med mig. Han ar lite laskig. Men han sa att han var avundsjuk pa att vi ska aka till sydon och forsokte overtala mig att vi ska stanna i alla fall en vecka till. Han har forhandlat om en loneforhojning till mig (typ 25 cent!) eftersom jag ar sa "versatile" och kan scanningen, brickorna, grading och turning. Plus att jag jobbar hart och gor som de sager. Och Jenny ar jattebra pa pasarna.
Bade han och Lani sa att det kommer bli svart att ersatta oss, men tror att det framst ar for att vi faktikst har arbetsmoral och dyker upp pa jobbet varje dag och jobbar utan att klaga.
Till skillnad fran manga andra har.

Pratade med Nessa som blev besviken pa att vi ska aka, och Harets pappa tyckte det var haftigt att vi varit borta sa lange. Pratade sedan lite med Haret om typ Las Vegas och han fragade hur gammal jag var. Nar jag sa att jag skulle fylla 25 sa tappade han hakan och sa att han trodde jag var typ 19-20. Haha.

For ovrigt sa skrattade jag massor att smapojkarna som dans battlade. De ar sa roliga.

Ar fortfarande mycket fundersam over hur de kor har och att de ger foretrade for de som svanger till hoger. Sa har:

Sa om jag ar den bla bilen som kommer och ska svanga till vanster sa maste jag ge foretrade at den lila bilen som far svanga forst. It doesn't make sense! Eller vad tycker ni? Tydligen har det inte varit sa sarskilt lange, men markligt ar det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. inte gråta lilla stumpan! always look on the bright side of life.. =) saknar dig

    SvaraRadera
  2. Ja hur fan kör de där nere låter ju jättekonstigt.
    Men varför fick du en bölattack?Skriv på FB och berätta för mig älskling. Du ska inte vara ledsen!
    Oj då åker ni snart vidare skit va kul för er!
    Hoppas ni får en trevlig fortsatt resa.
    Massa kramar
    Y

    SvaraRadera