tisdag 27 april 2010

Ute pa aventyr!

Nu har minsann mycket hant sen sist!
I fredags jobbade vi alltsa varan sista dag. Nar vi kom till jobbet sa sa systrarna Judy och Dell att de tagit med sig kinamat som de skulle bjuda oss pa, Craig hade bakat appelpaj och Angela hade bakat kakor. Vilken lyx och sa bortskamda vi kande oss! Kvallen gick som pa rals och jag flot runt pa moln medans jag larde upp en ny tjej. Jag skrattade at BJ som gick runt och sa P P (piipii) och log at allt och alla. Pa varan forsta rast sa stallde sig Allen upp och holl ett litet tal for att han och Maureen skulle ocksa sluta. Han var lite tarogd och det blev en hel del kramandes. Alla var sa himla nussiga!
Ska lagga upp lite bilder nar vi kommer till ett battre internet!
Under sista halvtimmen pa jobbet nar alla har slutat utom typ 10 stycken sa kom min samoanske beundrare upp till mig och fragade hur det var. Sa gav han mig en present! En t-shirt med ett traditionellt samoanskt tryck pa. Sa nussig! Den enda olaskiga Samoanen (eller Sexymoan som Heidi pa jobbet sager, eller kineserna som jag sager) pa jobbet.

Pa lordagen var det i alla fall dags for varat leaving. Besvikelsen var stor nar vi varken fick tag pa Nathan eller Sam. Dummingar. Vi gick i alla fall till Daks, eller Steak and Ale som det heter, och traffade Chris och Dylan och tog nagra ol. Chris berattade bl a att han brukade dromma att han blev jagad av en apelsin och Dylan dromde att han blev frusen av en mjolkflaska. Haha.

Efter det kom Angela och vi tre tjejer begav oss till Rosies dar vi pratade lite med Jamie och Murran var dar. Murran berattade att han hade gomt sig i sin dusch for att slippa ga till jobbet en dag nar de var och knackade pa hans dorr och fonster. marklig typ det dar :)
Rubymay och hennes van Rachel dok up, och nagra av grabbarna. Lou och Aimee dok upp nar de slutat och var jattesota. Sen gick vi hem for att jag var full och hade en hejdundrande huvudvark.

Och nasta dag sa vaknade vi typ vid 12 pa dagen. Fixade och donade och akte hemifran vid 2 pa natten. Jag korde och korde och den enda musik vi hade var den pa min mobil. Nagot trottsamt. Akte forbi the Tui Brewery, och jag ar ganska besviken pa att vi inte kommer hinna besoka det. Kom fram till Wellington runt 6 pa morgonen efter att ha kort 24 mil. Trott som en gnu var jag. Sov en timme innan check in borjade och sen blev det ytterligare tva timmars somn pa farjan.



Nar vi landat i Picton begav vi oss direkt av mot Nelson. Vissa av dessa vagar ar inte kloka. Normala hastigheten pa alla vagar utanfor stader och byar ar 100 km/h, men sen kommer kurvor som man ska ta i 25 k/h, och de tar aldrig slut. Lite laskigt maste jag saga.

Kom fram till Nelson runt tva-tiden igar och vi vandrade runt lite pa stan och gick pa internet innan vi gick och la oss kl 6. :)

Idag har vi gjort lite sightseeing trots att regnet verkligen oser ner! Vi har varit pa Nelson Settlers museum, Christ Church Cathedral och pa South St, som ar den aldsta bevarade gatan i hela Nya Zealand.


Den ser finare ut pa den har bilden an pa vara. For nar vi var har sa osregnade det.
Fran sida: http://www.jomertens.com/nelson-city.php

Nar vi varit dar sa var mina skor genomblota eftersom det ar hal i bada sulorna och min tjocktroja var ocksa dyngsur. Sa vi gick till The Warehouse (Where everyone get a bargain!) dar jag inforskaffade mig en regnjacka som har en inbyggd pase (mycket praktiskt) och ett par nya skor. Allt detta for endast $28.

Nu ska jag skriva ut lite papper och hoppas pa att vi far var NZ skatt tillbaka.

Imorgon beger vi oss av mot Greymouth och the Pancake rocks!

1 kommentar: