fredag 21 maj 2010

Christchurch

Oamaru var ingen hojdare. Hangde mest framfor tv:n. :) Fast vi sag nagra haftiga stenar pa vagen dit som var helt runda!

Hit till Christchurch kom vi i tisdags och det var laskigt att kora i staden, men jag klarade av det!
Vandrade runt i staden med Sophie, men jag tror att jag och Jenny har umgatts for mycket for det ar liksom lite svart att umgas med henne. Men men.. Har inte gjort sarskilt mycket har. Jag och Jenny unnande oss en underbar middag och massa ol har om kvallen. Pa den irlandska puben dar vi drack ol spelade ungefar 20 personer massa irlandsk folkmusik och vi skulle "bara" stanna tills vi fick hora Dirty Old Town. Slutade upp med att det var ungefar halva natten. Men det var det vart!
Utover det har vi vandrat runt i staden, varit i den botaniska tradgarden, kollat pa the Christchurch cathedral, kollat in lite konst och igar akte jag och Jenny till en outlet dar vi bada kopte ett par shorts.

Sen insag jag att mitt konto var overtrasserat med $80, och jag var asforbannad. Hur kan de lata en dra over med sa mycket?! Jag forstar inte!

Jaja.. Nathan horde i alla fall av sig till slut, sa forhoppningsvis bor vi hos honom nar vi kommer till Wanganui.

Idag skulle vi ha atit lunch med Sara som gick pa Eu-It men hon madde tydligen inte bra. Sa nu vantar vi pa att klockan ska bli tva da vi ska mota Sophie och ga till the Canterbury Museum.

Imorgon aker vi till Hanmer Springs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar