fredag 7 maj 2010

Traningsvark

Hej hopp!

For varan sista dag beslot vi oss for att ge oss upp i bergen och vandra lite. Det tog ca en och en halv timme att aka fran Wanaka till the Rob Roy Track, och 3 mil av denna vag var grusvag och man var tvungen att kora genom sma vattendrag. Forsta gangen for mig att gora det.
Nar vi val borjade ga sa var det massa kor som tittade pa oss och vi var tvungna att ga forsiktigt for att inte kliva i deras bajs som var overallt! Kom till en mycket ranglig hangbro som var jattelaskig att ga over och sedan borjade vandringen uppat! Tog ca en och en halv timme att ga upp, genom skog och lera och diverrse vattendrag. Vi pustade och flasade som de soffpotatisar vi ar. Nar vi val kom upp sag vi en glaciar och lite faglar. Vagen ner gick ganska mycket lattare och vi kande oss valdigt nojda med oss sjalva!
Vi har dock haft lite traningsvark i bade ben och rumpa. Ganska trevligt faktikst.

Nu ar vi i Queenstown, kom hit igar. Vi akte fran Wanaka genom the Cadrona Ranges och man hade en alldeles fantastisk utsikt over staden nar man var hogst upp. Vagen ner var extremt kringelkrokig och man korde i typ 15 km/h for att sedan nastan totalbromsa i kurvorna. Kiwisarna har helt enkelt inte tankt till.

Vi checkade in pa varat hostel och begav oss ut pa stan. Vi gick och klippte oss, och ingen av oss blev val helt nojd, men jag kanner att det ar skont att bli av med det langa, ackliga haret. Sen gick vi till banken, kakade lunch, bokade farjan i Milford Sound, kikade lite pa JayJays dar jag inforskaffade ett par solglasogon och Jenny en kofta och sa akte vi till the Warehouse som for forsta gangen varit en besvikelse.

Pa kvallen blev det vin och kort pa hostellet och sedan tidigt i sang.

Ikvall har vi tankt att vi ska ga pa en PubCrawl. Ser fram emot att fa kla upp mig och gora mig fin :)

Hoppas ni tar hand om er dar hemma! Jag saknar er massor!

1 kommentar:

  1. Jag saknar er med!
    Jag blir förvånad över hur mycket ni kör runt. Coolt! Vet inte hur långa avstånd det är, men ni verkar uppleva jättemycket och det tycker jag är svinkul att läsa!!!

    Jag vill tillägga att ni retar mina resnerver.

    SvaraRadera